Ieškoti ...

2011 m. sausio 21 d., penktadienis

Kaip dirba „City service“

Esu daugiaaukščio namo bendrijos narys, gyvenu pirmame aukšte. Prieš įsteigiant bendriją namo ūkis buvo prižiūrimas bendrovės „City service“, tačiau vėliau dalies gyventojų iniciatyva dėl brangių remonto išlaidų nusprendėme tapti bendrija.
Prieš įsteigiant bendriją mano bute įvyko avarinis gedimas - trūko šalto vandens stovas. Gedimą užregistravus minėtoje bendrovėje, meistrai pakeitė vamzdžius. Nusprendėme keisti visus, ne tik trūkusį vamzdį, nes meistrai nustatė, kad ir kiti yra avarinės būklės.
Sutarėme, kad keisime kartu su kaimynais, gyvenančiais virš mūsų. Patys nusipirkome naujus gyvatukus.
Kaimynai darbu buvo nepatenkinti, nes buvo pakeisti ne visi stovai - pusė liko geležinių, pusė – pakeisti naujais plastmasiniais vamzdžiais.

Po viso šito atsirado kita problema - silpnai šilo gyvatukas. Atvykę tie patys meistrai diagnozavo problemą - reikia keisti vamzdžius visuose aukštuose.

Manau, kad toks siūlymas neteisingas, kadangi centralizuoto gyvatuko konstrukcija neturi tam įtakos.

Kitas pastebėjimas - buvo sumontuoti plonesni nei statybų metų vamzdžiai, todėl gali būti problemų su pralaidumu dėl vamzdžių užakimo tam tikrose vietose. Kreipiausi į „City service“ du kartus, tačiau gavau tik tokį atsakymą: „Pranešime, kada galėsime atvykti“. Įdomu, kiek teks laukti?



Nepaisant visų jūsų gyvatukų ir vamzdžių problemų, kurios tėra tik lašas "City service" problemų jūroje, panagrinėkime šią bendrovę giliau.

Metus laiko pats buvau visos šios, galima sakyti, nusikalstamos sistemos dalis. Dirbau viename jų skyrių. Sunkiai sekėsi balansuoti tarp savo vidinės kaip darbuotojo ir kaip namo, kurį administruoja ši įmonė ribos.

Ko gero, ne vienas gavęs sąskaitas keikiame juos dėl nors ir sąlyginai nedidelių, bet įtartinų mokesčių. Ką reiškia "pastatų techninė priežiūra" eilutė? Ogi pastatų techninę priežiūrą atlieka 2-3 žmonės visame mieste. Tai reiškia, kad vienam specialistui tenka po keletą rajonų visame Kaune. Vykdomos techninės apžiūros yra kelių rūšių.
Tai reiškia, kad į kiekvieną Kauno namą specialistas-inžinierius per metus turėtų atvykti mažiausiai bent po 7 kartus nuodugniai įvertinti ir ištirti jo būklę. Sudaryti taisymo sąmatas perduoti gyventojams supažindinti su problemomis teikti siūlymus, o realiai yra šiek tiek kitaip. Atvyksta specialistas, bet tik vieną kartą per metus, padaro vos keletą standartinių nuotraukų, padaro vienos eilutės eilutės įrašą žurnale, jog viskas gerai ir baigiasi visa pastato techninė priežiūra, kuri užtrunka realiai vos pusvalandį per metus.

Panašiai ir su "šilumos sistemos priežiūra". Tiesa čia dirbama šiek tiek daugiau. Padaromi visi privalomi darbai, sistemų praplovimai ir pan. Tačiau ne vienas turėjome tokių situacijų, kai už lango buvo beveik 10C o radiatoriai kaista kaip prie -20C. Gal ne visi žino, kad "City service" santechnikas turi atvykti reguliuoti šilumą du kartus per savaitę. Visi piktinasi dėl didelių mokesčių, o namas turi dar rinkti po keletą litų santechnikui, kad šis ponas teiktųsi atvažiuoti pas žmones sureguliuoti šilumos už papildomą kyšį, nors jam ir taip priklausytų dirbti savo darbą.

Dažniausiai ne darbuotojai kalti dėl šių neatvykimo priežasčių, jų tiesiog yra per mažai kokybiškam darbui atlikti. Kita problema yra papildomi darbai. Namas kaupia savo lėšas nenumatytoms išlaidoms. Visi šie pinigai visų namų visame Kaune yra bendri. Tai reiškia, kad vieno namo sukauptos lėšos yra gali būti skiriamos kito remontui ir atvirkščiai. Mielieji, tai kur jūsų nuomone pagal tokią sistemą nukeliauja mūsų pinigėliai?

Tiesa, dabar jau lyg turėtų pakeisti, o gal net ir pakeitė šią sistemą, ir nuo šiol kiekvienas namas kaups savo pinigus tik savo namo išlaidoms, bet šis pakeitimas niekuo ne geresnis. Kaupsim kaupsim, tada pamatys kad jau nemažai prikaupta, atsiųs keletą elektrikų, kurie pakrapštys el. skydinę ir nuskaičiuos visus pinigus, pvz. už "namo elektros instaliacijos tvarkymą".

O ar iš tiesų ją jau reikėjo keisti ir ar apskritai kažką pakeitė, taip niekas ir nesužinos. Dar viena problema yra darbų tokių, kaip stogo ar lifto renovacija vykdymo. Sistema yra tokia. Namo administratorius susirinkimo metu praneša, jog laikas keisti stogą. Tuomet namo gyventojai pasidomi, kas jį keis.

Administratorius pasiūlo susirasti savo įmonę, kuri atitiktų gyventojų lūkesčius dėl kainos ir kokybės, nors tuo pačiu pasiūlo ir "City service" paslaugas, kurios yra žymiai brangesnės. Atrodo kaip ir viskas tvarkoje, žmonės susiranda pigesnę įmonę sutaria kainą.

Tačiau paaiškėja, jog ši įmonė turi pasirašyti sutartį su namą administruojančiu "City service", o ši kaip ir bet kuri kita įmonė neatitinka "Service" nustatytų sutarties sąlygų. Va taip ir lieki prie to brangesnio administratoriaus pasiūlyto varianto.

Nesu aš pesimistas ar "City service" kritikas. Geras ten darbo kolektyvas, visi draugiški. Tačiau kaip gyventojas esu labai nusivylęs šia bendrove, manau drąsiai galiu sakyti kaip ir 80% gyventojų. Dalinai esame priklausomi nuo šios pinigų plovimo mašinos ir beveik nieko negalime padaryti išskyrus kurti bendrijas.

Tačiau bendrijos susiduria su kitokiais sunkumais ir problemomis. Būtų puiku, jeigu mūsų mokami pinigai būtų adekvatūs jų atliekamiems darbams. Manau, savivaldybės atstovai turėtų imtis griežtesnių priemonių atsižvelgdami į gyventojų skundus "City Service" atžvilgiu ir imtis griežtesnių kontrolės priemonių.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Populiarūs įrašai